2017 Travel Tip 14 - Insider Tip: Ossiacher Tauernteich, Ossiacher See - Reistip 2017 Tip 14

Ossiacher Tauernteich - Een Verborgen Pareltje Gelegen vlakbij Ossiacher See
Ossiacher Tauernteich - A Hidden Pearl Located Close to Ossiacher See

 
Wanneer ik plan om ergens naar toe te gaan, zoek ik meestal een bijzondere weg uit om daar te komen. Zo ook deze keer toen ik van Ossiacher See een rondje om Wörthersee wilde doen.
Ja, natuurlijk kun je dat doen via de snelste weg, maar ik vond een weggetje die over de Ossiacher Tauernberg van Ossiacher See via het gehucht Tauern naar Velden am Wörthersee ging.

Nu moet je natuurlijk nog maar afwachten of je hier met de auto kan rijden maar in dit geval mocht het. Dus de stoute schoenen aangetrokken, afgeslagen en de weg op. Het bleek een niet geasfalteerde weg te zijn. Dan komt de vraag; ga je dit wel of ga je dit niet doen? Maar als eigenwijze Nederlandse laat je je niet zo gauw uit het veld slaan, dus rustig mijn weg vervolgd. Ongeveer na 4-5 km stenen en kuilen ontwijken kwam ik bij een prachtig meertje, genaamd Ossiacher Tauernteich.
Een paar banken nodigen uit om even op plaats te nemen en te genieten van het mooie uitzicht.

 
Nabij het meertje ligt in het gehucht Tauern een mooie kerk. De welvaartskerk op Ossiacher Tauern is het enige overgebleven dochter kerk van de Stift Ossiacher, een voormalig benedictijns klooster, gelegen in Ossiach.

 
Nu heb ik dit kleine meertje per ongeluk, per auto, ontdekt, maar je kunt dit ook doen met de mountainbike of je neemt vanuit Rappitsch de “Schluchtweg”. Deze 3.3 km lange stevige wandeling vraagt om goede schoenen en wandelstokken want het pad kan nat en glad zijn door de beek die er langs loopt.
Via bijgaande link vind je een uitgebreide route beschrijving.

Veel plezier met het ontdekken van deze reistip.

Met vriendelijke reisgroet
Hedy Talens


Reacties

  1. Geweldig mooi blog waarvan ik met volle teugen heeft genoten. Zo zie je maar weer dat als je doorzet en iets echt wilt dan ook veel moois zal ontbloten. Dat Nederlanders eigen wijs zijn is zeer bekend. Hihihi ik heb mijzelf in je woorden wat herkend. Prachtig meer voor hen die wat meer wilt dan hun eigen stekken. Het is zeker iets wat voor hen die het zal gaan bezoeken ook zeker de aandacht zal trekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Tine. Wow dat heb je snel gelezen, het staat er net op. Ik vond het een bijzondere ontdekking. Liefs uit de Dolomieten

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Meest Populaire Posts

2017 Travel tip 9 - Teutoburgerwald & Surrounding / Teutoburgerwoud & Omgeving - Reistip 2017 Tip 9

Een Top Weg: Grande Strada delle Dolomiti - Dwars door Zuid-Tirol en de Dolomieten.

Gardameer, Italië - Een aantal bezienswaardigheden